Polskie lokomotywy raczej nie wyjeżdżają poza granicę Polski, a jeżeli już to na krótki czas do Czech lub Słowacji. Wśród polskich lokomotyw jest kilka rodzynków, które "wyemigrowały" na całe półtora roku. Działo się to w latach 1995-1996 i było udziałem ET41-060, ET41-037 i ET41-075. Lokomotywy zostały wypożyczone do Chorwacji dla miejscowego przewoźnika Hrvatske Željeznice. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć ET41-060 oczekującą na zmianę załogi na torach grupy postojowej stacji Kielce Herbskie. W Chorwacji ET41-060 stacjonował w Depo Rijeka. W owym czasie oprócz polskich oznaczeń nosiła numerację 1 081 060. Do głównych zadań 1 081 060 należało ciągnięcie pociągów na górskim szlaku Rijeka - Lokve.
>ET41-060 po wyprodukowaniu przez HCP (1979 rok) została skierowana do MD Skarżysko-Kamienna. Do Chorwacji lokomotywa pojechała ze Skarżyska Kamiennej, a po zakończeniu pracy w Chorwacji wróciła do MD Skarżysko-Kamienna. Co ciekawe pozostałe lokomotywy ET41-037 i ET41-075 również w owym czasie przypisane były do MD Skarżysko-Kamienna. Do Chorwacji wszystkie trzy lokomotywy pojechały razem i wróciły razem.
>ET41-060 po wyprodukowaniu przez HCP (1979 rok) została skierowana do MD Skarżysko-Kamienna. Do Chorwacji lokomotywa pojechała ze Skarżyska Kamiennej, a po zakończeniu pracy w Chorwacji wróciła do MD Skarżysko-Kamienna. Co ciekawe pozostałe lokomotywy ET41-037 i ET41-075 również w owym czasie przypisane były do MD Skarżysko-Kamienna. Do Chorwacji wszystkie trzy lokomotywy pojechały razem i wróciły razem.
0 komentarze