
Aby przejechać ten odcinek trzeba pokonać wiele dróg o różnej nawierzchni. Pierwszy fragment pomiędzy Łączną, a przejazdem kolejowym w KM 158,728 przejechałem po asfalcie, ale w sporym oddaleniu od torów. Następnie droga zmienia się w leśną, miejscami piaszczystą ścieżkę, wiodącą w znacznej części, wzdłuż wysokiego nasypu, aż do wsi Krzyżka. Dalej, aż do samego Berezowa, prowadzi szeroka droga o nawierzchni szutrowej. Na całym odcinku pomiędzy Łączną i Berezowem droga nie wiedzie w bezpośredniej bliskości torowiska. Nie ma więc większych szans na zdjęcia pociągów w czasie jazdy. Oczywiście, w kilku miejscach można zjechać z drogi i stanąć przy linii kolejowej. Nawet spróbowałem stanąć tu i ówdzie na krótką chwilę, ale tym razem nic nie jechało w żadnym kierunku.

Drugi wiadukt kolejowy znajduje się na terenie wsi Krzyżka (KM 157+544). Wiadukt w tym miejscu został wybudowany w 1884, w trakcie budowy Drogi Żelaznej Iwangorodzko - Dąbrowskiej. W 1976 roku wiadukt był modernizowany. Budowla należy do najwyższych wiaduktów kolejowych na LK nr 8 (ponad 7 metrów wysokości w świetle). Droga poprowadzona pod wiaduktem umożliwia dojazd ze wsi Krzyżka i innych wsi położonych po zachodniej stronie torów LK nr 8, w kierunku DW751.
Na terenie wsi Pocieszka zlokalizowany jest przejazd kolejowy kat. B (KM 158,728). Przejazd znajduje się w drodze powiatowej prowadzącej do wsi Podłazie i dalej w kierunku DW751.
Oprócz tych budowli, na tym odcinku zbudowano kilka przepustów pod torami. Dwa z nich można zobaczyć na poniższych zdjęciach. Pierwszy znajduje się w wysokim nasypie (KM 158,400), a drugi niedaleko Berezowa (KM 155,600).
Poniższe zdjęcia, dokumentujące wybrane fragmenty rowerowej jazdy pomiędzy Łączną i Berezowem, zostały ułożone w kolejności chronologicznej.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2019
/ zdjęcia z 9 września 2017 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu