Szukaj na tym blogu

środa, 20 czerwca 2018

Przystanek kolejowy i posterunek odstępowy Suchedniów Północny cz. 1

Ze stacji Suchedniów, w drodze z Łącznej do Skarżyska Kamiennej, pojechałem w kierunku przystanku kolejowego Suchedniów Północny. Wybrałem zachodnią drogę biegnącą wzdłuż torów linii kolejowej nr 8. Przejazd jednośladem po tej drodze jest bezproblemowy. Odległość jaka dzieli te dwie stacje to niewiele ponad 2 kilometry.

Suchedniów Północny to nie tylko przystanek osobowy (położony na 150,037 km linii kolejowej nr 8), ale również posterunek odstępowy. Suchedniów Północny znajduje się w odległości 2,367 km od stacji Suchedniów i 4,228 km od przystanku Skarżysko Zachodnie.

Infrastruktura przystankowa to dwa perony jedno-krawędziowe naprzeciwległe, o długości 200 metrów i wysokości 30 cm każdy. Peron 1 (KMP 149,960 KMK 150,160) i peron 2 (KMP 150,040 KMK 150,240) posiadają nawierzchnię utwardzoną z płytek chodnikowych. Na peronach znajdują się wiaty, ławki, tablice informacyjne.

Jesienią 2015 roku Skanska S.A. Oddział Budownictwa Inżynieryjnego w Warszawie modernizowała około 8,8-kilometrowy odcinek Skarżysko-Kamienna – Suchedniów, w tym teren przystanku Suchedniów Północny.

Kilkadziesiąt metrów na północ od peronu nr 1 znajduje się parterowy budynek posterunku odstępowego Suchedniów Północny SP (KM 149,900). "Posterunek odstępowy Suchedniów Północny objęty jest jednym okręgiem nastawczym, wyposażonym w przekaźnikowe urządzenia nastawcze typu E. Urządzenia zostały zabudowane w roku 1970. Urządzenia sterują 4 sygnalizatorami (2 semaforów oraz 2 tarcze ostrzegawcze). Układ samoczynnego hamowania pociągów jest realizowany przy pomocy 2 elektromagnesów SHP typu ETK. Do zwalniania zastawek elektrycznych bloku końcowego wykorzystywane są 2 elektroniczne obwody nakładane EON". [1] Posterunek pełni również rolę strażnicy przejazdowej dla przejazdu kolejowego kat. A w ulicy Stokowiec.

W trakcie krótkiego pobytu na przystanku Suchedniów Północny sfotografowałem nie tylko infrastrukturę stacyjną, ale również pociągi: EN57-1320 jako pociąg REGIO R 20738 relacji Ostrowiec Św - Kielce oraz pociąg towarowy, ciągnięty przez lokomotywę Dragon E6ACT-004 (należącą do ID, ale dalej w barwach STK). cdn...
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2020










/ zdjęcia z 9 września 2017 roku /
Bibliografia 
[1]. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Kozłów” w ramach Opracowanie dokumentacji przedprojektowej w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 103 „Prace na wybranych liniach kolejowych w perspektywie UE 2014 –2020 – Prace przygotowawcze”. Stan istniejący infrastruktury, Urządzenia SRK i Telekomunikacja Kolejowa - Konsorcjum IDOM 2015

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0