
Suchedniów Północny to nie tylko przystanek osobowy (położony na 150,037 km linii kolejowej nr 8), ale również posterunek odstępowy. Suchedniów Północny znajduje się w odległości 2,367 km od stacji Suchedniów i 4,228 km od przystanku Skarżysko Zachodnie.
Infrastruktura przystankowa to dwa perony jedno-krawędziowe naprzeciwległe, o długości 200 metrów i wysokości 30 cm każdy. Peron 1 (KMP 149,960 KMK 150,160) i peron 2 (KMP 150,040 KMK 150,240) posiadają nawierzchnię utwardzoną z płytek chodnikowych. Na peronach znajdują się wiaty, ławki, tablice informacyjne.
Jesienią 2015 roku Skanska S.A. Oddział Budownictwa Inżynieryjnego w Warszawie modernizowała około 8,8-kilometrowy odcinek Skarżysko-Kamienna – Suchedniów, w tym teren przystanku Suchedniów Północny.
Kilkadziesiąt metrów na północ od peronu nr 1 znajduje się parterowy budynek posterunku odstępowego Suchedniów Północny SP (KM 149,900). "Posterunek odstępowy Suchedniów Północny objęty jest jednym okręgiem nastawczym, wyposażonym w przekaźnikowe urządzenia nastawcze typu E. Urządzenia zostały zabudowane w roku 1970. Urządzenia sterują 4 sygnalizatorami (2 semaforów oraz 2 tarcze ostrzegawcze). Układ samoczynnego hamowania pociągów jest realizowany przy pomocy 2 elektromagnesów SHP typu ETK. Do zwalniania zastawek elektrycznych bloku końcowego wykorzystywane są 2 elektroniczne obwody nakładane EON". [1] Posterunek pełni również rolę strażnicy przejazdowej dla przejazdu kolejowego kat. A w ulicy Stokowiec.
W trakcie krótkiego pobytu na przystanku Suchedniów Północny sfotografowałem nie tylko infrastrukturę stacyjną, ale również pociągi: EN57-1320 jako pociąg REGIO R 20738 relacji Ostrowiec Św - Kielce oraz pociąg towarowy, ciągnięty przez lokomotywę Dragon E6ACT-004 (należącą do ID, ale dalej w barwach STK). cdn...
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2020
/ zdjęcia z 9 września 2017 roku /
Bibliografia
[1]. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Kozłów” w ramach Opracowanie dokumentacji przedprojektowej w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 103 „Prace na wybranych liniach kolejowych w perspektywie UE 2014 –2020 – Prace przygotowawcze”. Stan istniejący infrastruktury, Urządzenia SRK i Telekomunikacja Kolejowa - Konsorcjum IDOM 2015
0 komentarze