Intermodalny system Innofreight to kontenerowy system transportowy. Kontenery Innofreight przewożone są na standardowych wagonach - platformach do przewozu kontenerów. Platformy przewożące kontenery system Innofreight to stały składnik kolejowego krajobrazu na linii 8 od kilku lat. Pociągi z tymi kontenerami, przewożą po linii 8, głównie biomasę (zrębki drzewne) z terminala przeładunkowego w Sokółce. Odbiorcą biomasy jest Zielony Blok Elektrowni w Połańcu.
Polska jest jednym z największych producentów energii elektrycznej z biomasy stałej w Unii Europejskiej, od czasu, gdy w 2003 roku w Elektrowni w Połańcu uruchomiono opalany biomasą blok energetyczny o mocy 205 MW. Blok ma olbrzymi "apetyt" na biomasę. Pochłania w ciągu roku 1 mln ton ekologicznego surowca. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że pozostałe 7 bloków energetycznych w Połańcu jest opalanych węglem, ale przy współspalaniu biomasy.
Uruchomienie Zielonego Bloku Elektrowni w Połańcu spowodowało olbrzymi wzrost zapotrzebowanie na biomasę i duże zawirowania na rynku tego surowca w Polsce. Obecnie rynek ustabilizował się. Zielone bloki stały się szansą dla wielu przedsiębiorców, którzy wyspecjalizowali się w produkcji biomasy dla elektrowni.
Na zdjęciach jeden z pociągów, prowadzony przez lokomotywę ET22-1082, wiozący zrębki drzewne w kontenerach system Innofreight. Zdjęcia wykonano na 163 km linii 8, w okolicy posterunku odstępowego Ostojów.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2020
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2020
/ zdjęcia z 2 września 2018 roku /
Interesujące zagadnienie! Ciekawe, jakie są korzyści ekologiczne wynikające z przewozu biomasy?
OdpowiedzUsuń