Szukaj na tym blogu

środa, 26 czerwca 2019

Przez otwarte okno wagonu: Kielce - Czarnca

18 sierpnia 2018 roku wybrałem się do Czarncy, aby "ustrzelić" jedyną, czynną lokomotywę EP05, która w tym dniu miała pojawić się z pociągiem IC w okolicy Czarncy. Elektrowóz okazjonalnie prowadzi pociągi IC z Warszawy do różnych miast w Polsce. Tym razem trasa pociągu prowadzonego przez EP05-23 prowadziła przez CMK i linię 61. Wybrałem, jako foto miejscówkę, okolice przystanku kolejowego Czarnca.

W Kielcach wsiadłem do pociągu PR 24307. Pociag odjechał punktualnie z III peronu o godz. 8:28.  Skład pociągu stanowiły dwa stare ezt EN57, w tym EN57-812, do którego zapakowałem się wraz z rowerem. Podróż w przedziale rowerowym przebiegła bez problemów. W trakcie jazdy zrobiłem kilka zdjęć przez otwarte okno wagonu (w okolicy Rykoszyna, Bukowej i na stacji Włoszczowa). Niezmodernizowane EN57 umożliwiają podróż przy otwartych oknach. Dla niektórych podróżnych, to już spory dyskomfort. Dla mnie, to pozytywna strona podróżowania koleją. Niektórzy wola "przemielone" przez agregaty klimatyzacyjne powietrze. Ja wolę naturalne powietrze. Jednak to, co kto woli, wkrótce nie będzie miało znaczenia, bo podróżowanie koleją będzie możliwe ... tylko przy szczelnie zamkniętych oknach wagonu.

Pociąg REGIO przyjechał do Czarncy punktualnie - o godzinie 9:19. Miałem więc prawie dwie godziny wolnego do czasu, gdy na CMK, w okolicy Czarncy, miał pojawić się pomarańczowy Czesław na czele pociągu IC.








____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019 

  / zdjęcia z 18 czerwca 2018 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0