Szukaj na tym blogu

piątek, 4 października 2019

Ostatni pociąg przez Nidę (5). Skowronno Dolne

Gdy pociąg ŚKD opuścił stację w Pińczowie, wsiadłem do samochodu i pojechałem za wolno jadącym pociągiem. Kolejnym celem była stacja Umianowice. O ile pociąg miał do przejechania tylko 9 km, to jadąc samochodem do Umianowic, musimy pokonać trasę 16 km. Ponieważ pierwsza połowa trasy pociągu pokrywa się z drogą kołową - do granicy wsi Skowronno Dolne - Skowronno Górne, więc postanowiłem skorzystać z tej okazji i sfotografować pociąg na trasie Pińczów - Umianowice.


Wybrałem miejsce na terenie wsi Skowronno Dolne, gdzie pociąg, jadąc po długim łuku, zmienia kierunek jazdy o 90 stopni. Niestety, ale napotkałem tam na nieoczekiwany problem, związany z zaparkowaniem samochodu. W tym miejscu droga biegnie w poprzek stromego zbocza Garbu Pińczowskiego i o znalezieniu pobocza na zaparkowanie pojazdu nie ma nawet co marzyć. Sporo minut zajęło mi szukanie miejsca na zaparkowanie. Ponieważ nie było na to szans, więc trochę zaryzykowałem i wjechałem w polną drogę biegnącą ostro w dół, a odchodząca od drogi asfaltowej. 

Zrobiłem to w ostatniej chwili, przed nadjeżdżającym pociągiem. Polną drogą zbiegłem w kierunku toru. Za chwilę pociąg wyłonił się zza ostrego łuku. Kołysząc się majestatycznie, przedzierał się powoli przez bujnie rosnącą wokół torowiska roślinność. Jesienne barwy i nisko świecące Słońce nadają temu miejscu niesamowitego kolorytu. Od tego miejsca, przez kilka kolejnych kilometrów, pociąg biegnie w dolinie Nidy, średnio w odległości 700 metrów od głównego nurtu rzeki.

Na przygotowanie się do zrobienia zdjęć nie było czasu. Z miejsca, gdzie stanąłem oddałem kilka strzałów w kierunku lokomotywy, uważając przy tym, aby nie zbliżyć się zbytnio do toru. Udało się zrobić kilka zdjęć. Gdy pociąg odjechał, wróciłem do samochodu i pojechałem w drogę, w poszukiwaniu oddalającego się pociągu.




/ zdjęcia z 1 października 2017 roku /

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2021

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0