Po zburzeniu starego peronu i wybudowaniu na jego miejscu nowego peronu stacji Kielce Herbskie oraz gruntownej modernizacji kładki na torami stacji, przyszedł czas na remont torów w rejonie peronów. Roboty były prowadzone na jesieni 2018. Zdemontowano szyny i drewniane podkłady na kilkusetmetrowych odcinkach torów głównych zasadniczych nr 1 i 2. Usunięto też zanieczyszczoną podsypkę z torów. Następnie ułożono nowy tłuczeń oraz tory na podkładach strunobetonowych. Przy pomocy kolejowych maszyn drogowych dokonano podbicia podkładów oraz wyregulowano tor w planie. Finałem robót było uzupełnienie, oprofilowanie i zagęszczanie podsypki. Ponieważ musiał być zapewniony przejazd pociągów pasażerskich przez stację, więc w pierwszej kolejności wyremontowano tor 1. Po zakończeniu remontu toru 1, przystąpiono do remontu toru 2.
Na prezentowanych zdjęciach można zobaczyć pociąg roboczy na torze 1, ciągnięty przez lokomotywę M62-1686, składający się z czteroosiowych wagonów samowyładowczych rodzaju hopper-dozator. Wagony przewoziły i układały tłuczeń podczas remontu torowiska na herbskiej stacji.
Za pociągiem stała, gotowa do pracy podbijarka torowa Plasser & Theurer Plassermatic 08-275 ZW. Przy pomocy tej bardzo precyzyjnej maszyny zagęszcza się i stabilizuje podtorze. Służą do tego wyprofilowane łopaty. W trakcie zagęszczania podtorza, podbijarka dokonuje także regulacji położenie szyn w planie i profilu (do stanu zgodnego z projektem). Robi to za pośrednictwem specjalnych szczęk.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2020
/ zdjęcia z 5 października 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu