Na torze 4 stacji Kielce Herbskie można od czasu do czasu zobaczyć lokomotywy z opuszczonymi pantografami i bez maszynisty, stojące na czele pociągów towarowych, które w tym miejscu mają przymusową przerwę. Postój pociągu związany jest ze zmianą maszynisty. Oczekiwanie na przyjazd zmiennika trwa nieraz wiele godzin.
Późnym popołudniem, pewnego wrześniowego dnia stała na torze 4 lokomotywa ET22-1108. Jak długo stała tego nie wiem, ale następnego dnia już jej tam nie było. Nie była to jedyna, w tym czasie, lokomotywa, która stała na czele pociągu towarowego z opuszczonymi pantografami. Na torze 3 stała jeszcze ET22-916.
Maszynista, który ma kontynuować jazdę, często ma do czynienia z koniecznością wykonania próby hamulca. Próba hamulca ma na celu stwierdzenie sprawności hamulca zespolonego pociągu. Maszyniście nie wolno uruchomić pociągu, jeśli nie dysponuje dokumentem potwierdzającym wykonanie, z pozytywnym wynikiem, wymaganej próby hamulca. Problem w tym, że ważność próby hamulca jest ograniczona czasowo, a maszynista nie może wykonać takiej próby sam. W przypadku, gdy urządzenia hamulcowe w składzie pociągowym lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 2 godziny, próbę hamulcową musi wykonać inna uprawniona osoba (rewident), a to zawsze dodatkowy koszt dla przewoźnika.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2020
/ zdjęcia z 23 września 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu