Szukaj na tym blogu

wtorek, 24 marca 2020

ET22-1108 i ET22-916 na stacji Kielce Herbskie

Na torze 4 stacji Kielce Herbskie można od czasu do czasu zobaczyć lokomotywy z opuszczonymi pantografami i bez maszynisty, stojące na czele pociągów towarowych, które w tym miejscu mają przymusową przerwę. Postój pociągu związany jest ze zmianą maszynisty. Oczekiwanie na przyjazd zmiennika trwa nieraz wiele godzin.


Późnym popołudniem, pewnego wrześniowego dnia stała na torze 4 lokomotywa ET22-1108. Jak długo stała tego nie wiem, ale następnego dnia już jej tam nie było. Nie była to jedyna, w tym czasie, lokomotywa, która stała na czele pociągu towarowego z opuszczonymi pantografami. Na torze 3 stała jeszcze ET22-916.

Maszynista, który ma kontynuować jazdę, często ma do czynienia z koniecznością wykonania próby hamulca. Próba hamulca ma na celu stwierdzenie sprawności hamulca zespolonego pociągu. Maszyniście nie wolno uruchomić pociągu, jeśli nie dysponuje dokumentem potwierdzającym wykonanie, z pozytywnym wynikiem, wymaganej próby hamulca. Problem w tym, że ważność próby hamulca jest ograniczona czasowo, a maszynista nie może wykonać takiej próby sam. W przypadku, gdy urządzenia hamulcowe w składzie pociągowym lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 2 godziny, próbę hamulcową musi wykonać inna uprawniona osoba (rewident), a to zawsze dodatkowy koszt dla przewoźnika.



____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2020

/ zdjęcia z 23 września 2019 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0