Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 16 marca 2020

Naprawianie nienaprawialnego ... peronu na stacji Kielce Białogon

Gdy pod koniec września zeszłego roku przyjechałem na stację w Białogonie, moim oczom ukazał się widok, którego nie spodziewałem się ujrzeć w tym miejscu ... trwał remont peronu 2. Na znacznej części peronu zdemontowano płytki chodnikowe, a obok można było zobaczyć nowe płytki. W oddali grupa robotników uwijała się, jak w ukropie, naprawiając coś, co jest nienaprawialne. Przynajmniej tak mi się wydawało ... od czasu, gdy PLK opublikowała plany remontu linii kolejowej na terenie Kielc. Według tych planów perony na stacji Kielce Białogon miały zniknąć, a nowy przystanek o dźwięcznej nazwie Kielce Podkarczówka miał zostać wybudowany w okolicy północnej głowicy stacji Kielce Białogon.


W październiku 2017 roku PKP PLK SA podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji 118 km linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kozłów. Już wiemy, że z pierwotnych planów wyszły przysłowiowe nici, a kolejne plany są we mgle. Mimo, że inwestycja była umieszczona na tzw. podstawowej liście inwestycji i jej realizacja wydawała się niemal pewna, to na początku 2019 roku, w trakcie nowelizacji Krajowego Programu Kolejowego z 600 milionów złotych, które miały zostać przeznaczone na planowaną na lata 2018–2022 inwestycję pozostawiono jedynie 20 mln na projekty.

Z aktualnych planów, prezentowanych przez PLK, wynika, że realizacja inwestycji uległa "tylko" przesunięciu w czasie. Inwestycja o wartości 1,2 mld zł ma rozpocząć się w 2021 roku (nowa perspektywa unijna). Na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kozłów pociągi mają rozwijać prędkość 140 km/h, a miejscami nawet 160 km/h. Na ile te plany okażą się realne pokaże czas. Jednak, biorąc pod uwagę, że modernizacja tego odcinka planowana jest od 2003 roku, a "realizacja" jak dotąd polega na ciągłym przesuwaniu inwestycji w czasie, więc rozpoczęcie modernizacji linii 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kozłów w 2021 roku można raczej włożyć między bajki. Jedno jest pewne. Kiedyś się rozpocznie...

Faktem jest, że nawierzchnia peronu 2 przypominała antyczne mozaiki z egipskiej pustyni, co szczególnie (chyba?) nikomu nie przeszkadzało. Stare perony miały swój, specyficzny urok. Jednak ktoś w PLK już nie wytrzymał tego widoku i zdecydował o naprawianiu nienaprawialnego?

Przy okazji sfotografowałem dwa pociągi PolRegio, którym remont peronu w niczym nie przeszkadzał. EN57-2057 jechał z Kielc do Katowic, a EN81-003 wracał z Sędziszowa do Kielc.



____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2020

/ zdjęcia z 23 września 2019 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0