W czasie, gdy lokomotywa została sfotografowana w Kielcach należała do PKP Cargo Południowego Zakładu Spółki. Ostatnia naprawa rewizyjna - poziomu P4 - została wykonana 27.06.2014 przez PKP Cargo Północny Zakład Spółki.
Masa własna lokomotywy wynosi 83,2 t. Pojazd wyposażony jest w hamulec systemu Oerlikon (O-GPR, masa hamująca przy nastawach: R - 71 t, P - 56 t, G - 46 t). Długość lokomotywy ze zderzakami wynosi 16,31 m, a rozstaw czopów skrętu 8,55 m. Prędkość konstrukcyjna 125 km/h.
Wszystkie cysterny, które ciągnęła lokomotywa przeznaczone były do przewozu gazu skroplonego. Część z nich wyposażona była w osłony chroniące przed promieniami słonecznymi. Każda z cystern oznakowana była tablicami ostrzegawczymi o wymiarach 30 x 40 cm, barwy pomarańczowej odblaskowej otoczonymi czarnym paskiem. Tego typu tablice są stosowane w przypadku transportu materiałów niebezpiecznych. Tablica w górnej części zawiera numer rozpoznawczy niebezpieczeństwa (2 lub 3 cyfry), a w dolnej części numer rozpoznawczy przewożonego materiału (4 cyfry). Na każdej cysternie, które ciągnęła EU07-515 były umieszczone tablice z numerami 23/1965. 23 oznacza gaz palny, a 1965 oznacza propan-butan (nazwa przewozowa: Mieszanina Skroplonych Węglowodorów Gazowych I.N.O.).
EU07-515 z cysternami przewożącymi skroplony propan-butan |
EU07-515 z cysternami przewożącymi skroplony propan-butan |
Stacja Kielce Herbskie. Cysterny do przewozu skroplonego gazu propan-butan |
Stacja Kielce Herbskie. Cysterny do przewozu skroplonego gazu propan-butan |
Stacja Kielce Herbskie. Cysterny do przewozu skroplonego gazu propan-butan |
| zdjęcia z 20 września 2019 roku |
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2021
Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń