Szukaj na tym blogu

czwartek, 31 marca 2022

Pociąg intermodalny z kontenerami systemu Innofreight ... na czele ET22-1063

Pociągi intermodalne przewożące kontenery systemu Innofreight to niemal codzienność na torach linii kolejowej nr 8 w okolicach Kielc. W zdecydowanej większości pociągi przejeżdżające przez Kielce przewożą zrębkę drzewną do elektrowni w Połańcu.

Kontenery systemu Innofreight nie wymagają specjalnych wagonów platform do ich przewożenia.  Transportowane są na standardowych wagonach - platformach do przewozu kontenerów. Pusty kontener systemu Innofreight waży 2,9 t., co oznacza, że jest większy i cięższy od standardowego kontenera 20-stopowego (2,2 t.). Zwykle na jednej platformie przewożone są po trzy kontenery XXL C45, o wymiarach 2,9x2,9x6,05 metra. 

Ze względu na uniwersalne zastosowanie, kontenery systemu Innofreight użytkowane są w wielu państwach Europy. Oprócz zrębki drzewnej można w nich przewozić: biomasę, węgiel, kruszywo, rudę, złom i inne materiały w stanie sypkim.

Jeden z takich pociągów, przewożących kontenery systemu Innofreight, sfotografowałem na linii kolejowej nr 8. Pociąg wjeżdżał na stację kolejową Kielce Białogon. Na kilku kontenerach umieszczone były napisy "SKARNA" z logo firmy Skarna. Skarna specjalizuje się w usługach spedycyjnych i logistycznych, z wykorzystaniem technologii Innofreight.

Na czele pociągu jechała lokomotywa ET22-1063. Od początku służby na sieci PKP, lokomotywa ET22-1063 jest związana z Ziemią Świętokrzyską. Po wyprodukowaniu w 1987 roku została skierowana do MD Skarżysko-Kamienna i z tą lokomotywownią jest związana przez ostatnie 35 lat. Obecna przydział lokomotywy: PKP Cargo Wschodni Zakład Spółki w Lublinie. Ostatnia naprawa ET22-1063 - poziomu P4 - została zakończona 29 października 2019.
| zdjęcie z 23 maja 2020 roku |

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0