Pociągi intermodalne przewożące kontenery systemu Innofreight to niemal codzienność na torach linii
kolejowej nr 8 w okolicach Kielc. W zdecydowanej większości pociągi przejeżdżające przez Kielce przewożą
zrębkę drzewną do elektrowni w Połańcu.
Kontenery systemu Innofreight nie wymagają specjalnych wagonów platform do ich przewożenia. Transportowane są na standardowych wagonach - platformach do przewozu kontenerów. Pusty kontener systemu Innofreight waży 2,9 t., co oznacza, że jest większy i cięższy od standardowego kontenera 20-stopowego (2,2 t.). Zwykle na jednej platformie przewożone są po trzy kontenery XXL C45, o wymiarach 2,9x2,9x6,05 metra.
Ze względu na uniwersalne zastosowanie, kontenery systemu Innofreight użytkowane są w wielu państwach Europy. Oprócz zrębki drzewnej można w nich przewozić: biomasę, węgiel, kruszywo, rudę, złom i inne materiały w stanie sypkim.
Jeden z takich pociągów, przewożących kontenery systemu Innofreight, sfotografowałem na linii kolejowej nr 8. Pociąg wjeżdżał na stację kolejową Kielce Białogon. Na kilku kontenerach umieszczone były napisy "SKARNA" z logo firmy Skarna. Skarna specjalizuje się w usługach spedycyjnych i logistycznych, z wykorzystaniem technologii Innofreight.
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu