Szukaj na tym blogu

środa, 18 kwietnia 2018

Lokomotywy spalinowe ST44 na stacji Sędziszów

Tym, czym dla PKP Cargo są lokomotywy ET22, tym dla PKP LHS są lokomotywy ST44

ET22 i ST44 stanowią o sile i pozycji tych przewoźników na polskich torach. Faktem jest, że ta siła nie jest już pierwszej młodości, co będzie miało spore reperkusje w nie tak odległej przyszłości.

Lokomotywy ST44, które eksploatuje LHS, zostały wyprodukowane w latach 1977- 1980. Nadano im numerację z zakresu 2001 - 2068. Część z tych lokomotyw została już zezłomowana lub zmodernizowana (3001-3002).

O znaczeniu ST44 dla LHS można się przekonać nie tylko na szlaku, ale przede wszystkim na dużych stacjach, takich, jak Sędziszów LHS. W trakcie krótkiego pobytu na tej stacji miałem okazję zobaczyć 10 różnych lokomotyw ST44 należących do PKP LHS. 

Na poniższych zdjęciach można zobaczyć dwa składy towarowe prowadzone podwójną trakcją. W trakcie wykonywania zdjęć, lokomotywy ST44-2038 + ST44-2046 stały na torze pod semaforem, a  ST44-2021 + ST44-2035 wjeżdżały na stację, ciągnąc pociąg składający się z różnych rodzajów wagonów towarowych.  

Różnorodność rodzajowa wagonów wchodzących w skład pociągów to codzienność na LHS. Wagony, które możemy tutaj spotkać, nie tylko wyglądają inaczej, niż te znane z linii normalnotorowych. Również ich przejazd na linii to niespotykany, gdzie indziej dźwięk.

Podwójna trakcja, oprócz potrójnej, to najczęściej spotykany układ na LHS. Można też spotkać pociąg ciągnięty przez jedną lub cztery lokomotywy. Pociąg na LHS może być ciągnięty przez maksymalnie 8 lokomotyw sprzęgniętych razem Jednak spotkanie pociągu, na czele którego jedzie pięć lub więcej lokomotyw to wyjątkowa sytuacja.












____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2020

 / zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0