Szukaj na tym blogu

wtorek, 3 kwietnia 2018

EN81-004 na 242 km linii kolejowej nr 8

Jadąc na rowerze, wzdłuż torów linii kolejowej nr 8, przejechałem trasą pomiędzy 240, a 242 km tej linii, która wiodła ścierniskiem i zarośniętym chwastami nieużytkiem rolnym. Na szczęście nie wpadłem w żadną zamaskowaną dziurę. Jednym słowem: udało się!

Do twardej drogi dotarłem na KM 242,341 LK nr 8. W tym miejscu znajduje się bardzo niebezpieczny przejazd kolejowy kat. C ... i D. Jak większość przejazdów kolejowych pomiędzy Potokiem i Sędziszowem, tak i ten jest wspólnym przejazdem dla dwóch linii kolejowych (8 i 65). Dojazd do przejazdu od wschodniej strony to stosunkowo stromy podjazd, biegnący po łuku. Od zachodniej strony do przejazdu prowadzi długa, prosta szosa, zachęcająca do szybkiej jazdy.

Fakt, że przejazd kolejowy określiłem jako wspólny, nie oznacza, że tak samo sygnalizowany jest przejazd pociągu na linii normalno i szerokotorowej. Linie zarządzane są przez różne firmy, co ma widome odzwierciedlenia na tym przejeździe kolejowym. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia i wysnuć wnioski. Czy ma to wpływ na bezpieczeństwo ruchu w takich miejscach? ... odpowiem tak: jak nie mruga i nie dzwoni ... no to jadziem!


W momencie, gdy dojeżdżałem do przejazdu kolejowego, usłyszałem z oddali charakterystyczne dżwięki bijącego dzwonu, dobiegające z sygnalizatorów. Za chwilę, od strony Krzcięcic nadjechał wagon motorowy EN81-004 jako pociąg R 20410 relacji Sędziszów - Kielce. Było to już drugie spotkanie ze świętokrzyskim wagonem motorowym w tym dniu. Niecałe dwie godziny wcześniej, na 235 KM widziałem EN81-003.


Z tego miejsca do Sędziszowa jest kawałek drogi, a przede mną był jeszcze przystanek kolejowy Krzcięcice. Miałem do wyboru dwie drogi. Wschodnią przez Krzcięcice i Mierzyn, lub zachodnią przez Wojciechowice. Którą drogę bym nie wybrał, to jazda wzdłuż torów była niemożliwa. Na kolejne 20 minut straciłem jakikolwiek kontakt z "bazą".
_____________________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2020









/ zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0