Szukaj na tym blogu

piątek, 30 września 2016

Czujność maszynisty na linii kolejowej nr 61 non stop sprawdza system SHP. Nie inaczej było z EN96-002

EN96-002 na linii kolejowej nr 61 to niemal codzienność w ciągu ostatnich kilku lat. Cztery ezt EN96 jako pociągi REGIO obsługują połączenie Kielc z Częstochową. 

Tym razem chciałem zwrócić uwagę na małe urządzenie przymocowane do toru, które wchodzi w skład systemu odpowiedzialnego za samoczynne hamowanie pociągu (SHP). Jest nim rezonator torowy (elektromagnes) ELM. Tego rodzaju urządzenie jest obecnie standardowym wyposażeniem infrastruktury kolejowej. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć elektromagnes ELM-1003P firmy Bombardier.

Zadaniem systemu SHP jest sprawdzenie czujności maszynisty przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami. Działanie SHP polega na tym, że po przejechaniu czujnika ELM znajdującego się w pojeździe szynowym nad rezonatorem torowym ELM następuje zapalenie się lampki SHP na pulpicie maszynisty. Jeżeli maszynista nie naciśnie na czuwak znajdujący się na pulpicie pojazdu szynowego, to po około 2-3 sekundach włączy się sygnalizacja dźwiękowa. Jeżeli dalej nie będzie reakcji maszynisty, to po 4-5 sekundach nastąpi nagłe hamowanie pociągu. Jak widać na załączonych zdjęciach maszynista zareagował w wymagany sposób i pociąg REGIO kontynuował jazdę do Kielc.











/ zdjęcia z 14 czerwca 2916 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0