Szukaj na tym blogu

środa, 24 czerwca 2020

Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km. Część II. Węgleniec i Wolica

Po wykonaniu serii zdjęć mijanki Łączyn, zjechałem z wiaduktu nad torami - w kierunku Jędrzejowa. Następnie skręciłem w drogę powiatową  0172 T (DK78... Łączyn – Ludwinów – Węgleniec ...0168 T). Po przejechaniu około 1,5 km dotarłem do wiaduktu kolejowego LHS w Ludwinowie. Po pokonaniu kolejnych 300 metrów za wiaduktem, wjechałem na teren wsi Węgleniec.


Jadąc wśród zabudowań Węgleńca wypatrywałem drogi, prowadzącej w stronę toru LHS. Skręciłem w pierwszą napotkaną drogę. Szutrowa polna szosa, biegła wśród równych, bezkresnych wydawało się pól. Po przejechaniu 600 metrów dotarłem do niestrzeżonego przejazdu kolejowo-drogowego (kat. D). Spojrzałem na najbliższy słupek kilometrażowy. Słupek wskazywał na 294,6 km LHS. Po obu stronach toru biegły polne drogi, którymi można było się przemieszczać nie tylko jednośladem, ale także samochodem. Po zrobieniu kilku zdjęć ruszyłem w kierunku wschodnim, jadąc po północnej stronie toru.

Po pokonaniu kolejnych 700 metrów dotarłem do następnego przejazdu kat. D. Najbliższy słupek wskazywał na 293,9 km LHS. W tym miejscu przejechałem na południową stronę toru. Tuż za przejazdem, droga wznosi się ponad poziom toru. Na odcinku około 200 metrów tor biegnie w niewielkim wąwozie. Przez krótką chwilę zastanawiałem się, czy nie poczekać na pociąg. Szybko z tego zrezygnowałem i jak potem okazało się miałem rację.

Dalszy przejazd wzdłuż toru okazał się problematyczny, bo droga nagle znikła. Jednak zaryzykowałem jazdę po ściernisku. Teren był w miarę płaski, było sucho, trawy świeżo ścięte, więc mocno nacisnąłem na pedały i ... po kilku minutach dotarłem do trzeciego przejazdu kat. D. Najbliższy słupek wskazywał na 292,7 km LHS. W ten sposób dotarłem na teren wsi Wolica, przez którą przebiega odcinek LHS o długości nie większej, niż 1 km. Tuż przy przejeździe rośnie kilkanaście zdziczałych jabłoni. Jeżeli ktoś chciałby wybrać się w to miejsce w okresie wielkich upałów, to drzewa dadzą odpowiednie schronienie.








/ zdjęcia z 6 października 2018 roku /

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 02/2022

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0