Szukaj na tym blogu

wtorek, 14 listopada 2017

Rogatka otwierana na żądanie na straży kolejowego trójkąta: CMK - LK nr 61 - LK nr 571

ED160-008 jako pociąg TLK IC Korczak
zjeżdża z LK nr 61 na LK nr 571
na terenie przystanku kolejowego Czarnca
Z przystanku kolejowego Czarnca dzieli nas tylko mały krok od CMK. Wsiadłem więc na rower i pojechałem asfaltową drogą biegnącą obok nastawni Cz. Potem asfalt przeszedł płynnie w polną, a następnie w leśną drogę. W lesie zauważyłem przecinkę  prowadzącą do torów LK nr 61. Stąd do CMK było około 500 metrów, ale ... wszelkie drogi skończyły się.

Podjechałem do torów i tutaj kolejna niespodzianka. Drogę przegrodził mi szlaban. Przejazd kolejowy ze sterowanymi szlabanami i kamery online? Wow! Z tablicy, która była przytwierdzona do słupa dowiedziałem się, że stoję przed rogatką otwieraną na ... telefon, ewentualnie można podnieść szlaban ... klaksonem.  Ta druga opcja nie wchodziła w rachubę, a na telefonowanie nie miałem ochoty. Poza tym droga z drugiej strony wiodła na Dworskie Pole, czyli zarośla i pola zlokalizowane w kolejowym trójkącie: CMK, LK nr 61 i łącznica (LK nr 571). 

Z miejsca, gdzie usytuowana jest rogatka można tylko dojść do CMK. Do wyboru mamy przedzieranie się przez las, albo przez Dworskie Pole. Jednej, ani drugiej "drogi" nie wypróbowałem, więc nie jestem w stanie napisać na jakie ewentualne przeszkody możemy tam trafić. Wydaje się, że większych problemów nie powinno być, ale dotarcie do CMK to jedno, a to, co możemy z tamtego miejsca zobaczyć i gdzie dalej pójść to drugie. Chyba wybrałem drogę do CMK nie uczęszczaną? Oczywiście wjazd w kolejowy trójkąt jest możliwy, ale od strony wsi Czarnca.

Z leśnej rogatki otwieranej na żądanie, w odległości około 200 metrów na zachód, widać potężne konstrukcje żelbetowe po obu stronach torów linii nr 61. Podobną konstrukcję można zobaczyć w trójkącie. To pozostałości po rozpoczętej budowie łącznicy kolejowej. Na chwilę obecną nic więcej na temat tej budowli nie udało mi się ustalić.
 
Ponieważ czas nie jest z gumy, a przede mną było wszystko, co najciekawsze tj. remont na CMK w rejonie stacji Włoszczowa Północ, więc odpuściłem. Wróciłem na stację Czarnca, gdzie udało się jeszcze zrobić kilka zdjęć pociągu zjeżdżającego z LK nr 61 na LK nr 571.










____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2019

 / zdjęcia z 27 lipca 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0