Szukaj na tym blogu

piątek, 17 listopada 2017

Cisza nad Centralną Magistralą Kolejową

10 lipca tego roku zamknięto na miesiąc odcinek najważniejszej linii kolejowej w Polsce pomiędzy Idzikowicami, a Knapówką/Włoszczową. Zamknięcie CMK miało związek z pracami modernizacyjnymi. Roboty prowadzone były 24h na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Realizacja robót została podzielona na 5 kontraktów (162 mln zł). 

Modernizacja linii kolejowej nr 4 polegała na wymianie torów, układaniu rozjazdów, w tym zautomatyzowanych rozjazdów wysokich prędkości, wymianie sieci trakcyjnej, telekomunikacyjnej i teletechnicznej oraz budowie nowych nastawni. Rozbudowano też stację Włoszczowa Północ o kolejny peron.

Była więc niepowtarzalna okazja, aby zobaczyć Centralna Magistralę Kolejową w czasie, gdy nie jeżdżą na niej żadne pociągi. Wybrałem się więc pociągiem z Kielc do Włoszczowy. Następnie, jadąc rowerem wzdłuż  linii kolejowej nr 61, dotarłem do przystanku kolejowego Czarnca. Czarnca była pierwszym etapem mojej eskapady w kolejowe rewiry Włoszczowy.

Z Czarncy drogą wojewódzką nr 786 pojechałem w kierunku wsi Kuzki. W Kuzkach skręciłem z DW786 w drogę prowadzącą do Łochowa. Po przejechaniu kilometrowego odcinka drogi dotarłem do CMK. Przywitała mnie cisza. Żadnych pociągów na torach, aż po horyzontu kres. Pierwszą rzeczą, która rzuciła się w oczy były miedziane przewody uziemienia linii trakcyjnej zawieszona na prowizorycznych izolatorach przytwierdzonych do konstrukcji bramownic. Taki widok nie zdarza się zobaczyć często.

Od tego miejsca, aż do stacji Włoszczowa Północ droga biegnie wzdłuż CMK. W połowie tej drogi zlokalizowany jest wiadukt drogowy nad torami CMK, którym biegnie szosa z Włoszczowy do Łochowa.  Zrobiłem z wiaduktu kilka zdjęć, po czym pojechałem w kierunku stacji Włoszczowa Północ. Im bliżej tej kultowej stacji, tym ruch na torach i wokół torowiska był coraz większy. Liczba maszyn i ludzi pracujących przy modernizacji CMK była imponująca. Pierwszy pociąg roboczy na CMK jaki zobaczyłem był napędzany przez SM42-2287 należącą do DLA.


Infografika: materiały prasowe PKP PLK








____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2019

 / zdjęcia z 17 lipca 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0