Rola tej stacji związana jest głównie z utrzymaniem infrastruktury kolejowej na odcinku włoszczowskim CMK oraz kierowaniem ruchem. To tutaj swoją bazę ma Sekcja Eksploatacji Włoszczowa Płn (ISE).
Stacja Włoszczowa Północ to 5 torów głównych i kilka torów bocznych, nastawnia WP, szopa ISE i rzecz jasna część osobowa.
Gdy przyjechałem w lipcu tego roku na stację Włoszczowa Północ trwał na niej modernizacyjny zgiełk. Roboty na stacji realizowane były w ramach szerszego zadania inwestycyjnego Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II. Na stacji Włoszczowa Północ i w jej najbliższym sąsiedztwie pracowało kilka pociągów sieciowych, maszyny drogowe oraz pociągi dowożące tłuczeń.
Modernizacja infrastruktury kolejowej na włoszczowskim odcinku umożliwi przejazd pociągów z prędkością 200 km/godz, która w następnych latach wzrośnie do 230 km/godz. Niewykluczone, że wkrótce będziemy mogli zaobserwować na CMK wyprzedzanie się pociągów jadących w tym samym kierunku, po sąsiednich torach. Umożliwią to między innymi zabudowane rozjazdy na odcinku Idzikowice - Knapówka, dostosowane do prędkości pociągów jadących z prędkością 200 km/godz (28 szt), a nawet 250 km/godz (12 szt).
Najlepszy widok na stację i pracujące pociągi roztaczał się z wiaduktu w drodze wojewódzkiej 785, która przechodzi nad torami CMK w okolicy północnej głowicy stacji. Większość zdjęć, które można tutaj zobaczyć zostały wykonane z tego wiaduktu.
Tak się złożyło, że w czasie krótkiego foto-stopu udało mi się utrwalić na zdjęciach tylko dwie małe lokomotywy spalinowe SM30. SM30-838 stała na jednym z torów bocznych, a SM30-030 ciągnęła pociąg sieciowy po torach głównych stacji, zjeżdżając z toru 4 na tor 2. Co ciekawe, tor 4 został wybudowany w 2006 roku specjalnie do obsługi słynnego peronu:)
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2019
/ zdjęcia z 27 lipca 2017 roku /
0 komentarze