Szukaj na tym blogu

piątek, 1 grudnia 2017

EN57 jako ruchoma foto miejscówka na linii kolejowej nr 61

Po owocnych wędrówkach dookoła kolejowej Włoszczowy przyszedł czas na powrót do Kielc. Zapakowałem się na peronie stacji Włoszczowa wraz z całkiem pokaźną grupą pasażerów do EN57-1086. Odstałem kolejkę, aby kupić bilet u konduktora, a następnie "ewakuowałem" się wraz z rowerem na koniec pociągu do przedziału rowerowego. Przedział był pusty i to była najlepsza wiadomość!

Poczciwy Kibel jechał na trasie Częstochowa - Kielce jako pociąg REGIO 42305/4. Mimo, że większość pasażerów preferuje na tym odcinku jazdę znacznie wygodniejszymi EN63A lub EN96, to dla mnie wymarzonym środkiem lokomocji jest EN57. Powód jest całkiem praktyczny. Po pierwsze jest w tych pociągach wygodny przedział rowerowy. Po drugie już tylko w tradycyjnych Jednostkach funkcjonują otwierane okna ... co umożliwia fotografowanie w trakcie jazdy.

Zastrzegam, że do fotografowanie przez otwarte okno pociągu w czasie jazdy nikogo nie zachęcam. W trakcie tej czynności należy być bardzo ostrożnym, ponieważ czyha na fotografa wiele niebezpieczeństw. Jednej rzeczy absolutnie nie robię. Nie wychylam się z aparatem z okna w czasie jazdy. Tylko aparat, a najczęściej jego obiektyw, jest poza krawędzią okna. Liczy się więc refleks i szybkie strzały. Oczywiście, że takie fotografowanie to spore utrudnienie, bo w Kiblu trzęsie i nie sposób utrzymać aparat nieruchomo. Również pole widzenia jest ograniczone. Aparat może też wypaść z ręki, a więc trzeba trzymać mocno. Efektem takiego fotografowania są w znacznym stopniu przypadkowe ujęcia oraz sporo nieudanych zdjęć. Jest jeden niezaprzeczalny plus fotografowania z ruchomej miejscówki. Są nimi ujęcia na które nie ma szans, gdy fotografujemy z peronów lub przy torowisku.

Poniżej seria strzałów z pędzącego Kibla ...









____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2019

 / zdjęcia z 27 lipca 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0