W listopadzie 2018 roku rozpoczęły się roboty związane z budową wiaduktu drogowego nad torami linii kolejowej nr 8 na kieleckich Piaskach. Wiadukt jest najważniejszą budowlą nowo budowanej drogi, która połączy ulicę Witosa z ulicą Olszewskiego. Dzięki tej drodze powstanie nowe połączenie dróg krajowych 74 i 73.
Inwestycja o wartości 38,4 mln jest realizowana na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Roboty są współfinansowane ze środków unijnych (w ca. 85%)
W ramach tego projektu powstanie 2-kilometrowy odcinek nowej drogi. Oprócz wiaduktu drogowego zostanie wybudowane rondo turbinowe u zbiegu ulic Witosa i Zagnańskiej, odcinek drogi od ronda do wiaduktu oraz nowa droga łącząca wiadukt z terenami Kieleckiego Parku Technologicznego, w tym przedłużenie ulicy Olszewskiego do wysokości ulicy Hubalczynków.
Wykonawcą wszystkich robót jest firma Strabag. Zgodnie z umową wiadukt ma zostać oddany do użytku w październiku 2020 roku.
Najdroższym i najbardziej skomplikowanym elementem całej inwestycji jest 5-przęsłowy wiadukt drogowy o długości 190 metrów, który rozpostarty będzie nad dwoma torami linii kolejowej nr 8, torem ładowni Kielce Piaski i torem bocznicy prowadzącym do Elektrociepłowni Kielce. Po oddaniu do użytku będzie to drugi pod względem długości wiadukt drogowy w Kielcach. Dłuższy - o około 10 metrów - jest wiadukt w ulicy w 1 Maja, poprowadzony nad torami stacji Kielce.
Na wiadukcie będą ułożone chodniki, po obu stronach drogi. Po południowej stronie drogi wybudowana zostanie ścieżka rowerowa.
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2020
/ zdjęcia z 24 marca 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu