Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 1 stycznia 2018

Rewitalizując ... skrócono peron stacji Kielce Herbskie o połowę

W grudniu 2017 roku zakończono roboty budowlane związane z rewitalizacją peronu na stacji Kielce Herbskie. Po remoncie przystanku osobowego Kielce Czarnów (obecnie Ślichowice), to druga kielecka stacja na której zrewitalizowana infrastrukturę przystankową.
 
Roboty na herbskim peronie trwały kilka miesięcy. Zburzono istniejący peron, a na fragmencie terenu, który zajmował stary peron, wybudowano nową budowlę. Peron zajmuje niewiele większą powierzchnię, niż połowa starego peronu. Peron skrócono o kilkadziesiąt metrów od strony zachodniej oraz wschodniej. Obecnie ma swój początek w miejscu, gdzie schody z kładki nad torami, łączą się z jego powierzchnią. Peron został podwyższony, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

Krawędzie peronu zostały zabudowane typowymi płytami peronowymi z nawierzchnią antypoślizgową oraz oznakowaniem określającym strefy zagrożenia (w postaci pasa w kolorze żółtym RAL 1023). Wewnętrzna powierzchnia peronu została wyłożona płytkami chodnikowymi o wymiarach identycznych, jak płytki ze starego peronu. To jedyne odniesienie do starej budowli, którą możemy teraz zobaczyć tylko na starych fotografiach.

Na peronie zamontowano nową wiatę, gabloty z rozkładem jazdy, ławki oraz oświetlenie. Oznakowanie oraz tablice informacyjne były wymienione na peronie stacji Kielce Herbskie w 2016 roku. Wygląda na to, że są to te same elementy, tylko zamontowane w innych miejscach.

Rewitalizacja peronu na stacji Kielce Herbskie była prowadzona w trakcie ostatniego etapu remontu kładki nad torami stacji. Z informacji, które podało PKP PLK wynika, że remont obu obiektów kosztował ponad 2,4 mln złotych. Znaczne zmniejszenie powierzchni peronu wydaje się, jak najbardziej zasadnym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę fakt, że z tego peronu korzysta bardzo niewielu pasażerów. Gdyby zlikwidowano peron na stacji Kielce Herbskie, też mało kto by to zauważył?

W trakcie pstrykania zdjęć na zrewitalizowanym peronie, nic nie chciało przy nim  przystanąć, ani przejechać obok. Za to pociągi towarowe, jak zwykle dopisały. W ramach uzupełnieniu wpisu ... kilka zdjęć lokomotywy ET22-887, która po raz pierwszy zawitała do Kolejowych Kielc.









____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2019

 / zdjęcia z 7 i 10 grudnia 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0