Szukaj na tym blogu

środa, 8 listopada 2017

Od dziesiątek lat EN57 jadąc do Włoszczowy rozpoczynają swój bieg przy tym samym peronie stacji Kielce

Pewnego lipcowego dnia wsiadłem na stacji Kielce do EN57-1292, który stał na torze 5, przy peronie 3 jako pociąg REGIO 24309/8 relacji Kielce - Częstochowa. Celem mojej wyprawy była kolejowa Włoszczowa wraz z przyległościami. Jako, że teren to dosyć rozległy, a CMK była właśnie zamknięta dla wszelkiego ruchu kolejowego w okolicy Włoszczowy, więc zapakowałem się do ostatniego wagonu wraz z rowerem. Przedział rowerowy miałem do swojej wyłącznej dyspozycji, bo z Kielc do Częstochowy raczej z rowerami w roboczy dzień nie podróżują. Przekonałem się o tym także w trakcie podróży powrotnej. EN57 jadący jako pociąg REGIO z Częstochowy do Kielc był pełen pasażerów, ale w przedziale rowerowym nie miałem żadnego współtowarzysza podróży.

Podróż pociągiem REGIO przebiegła zgodnie z rozkładem jazdy. Na stacji we Włoszczowie byłem o godz. 12:20. Włoszczowa to dla mnie szczególna stacja, a ta wyprawa była w pewnym sensie podróżą do wspomnień. Był czas, w sumie już odległy, gdy przez ponad 3 lata nie było (prawie) tygodnia, abym chociaż  jeden raz nie przyjechał pociągiem do Włoszczowy. Ironią losu jest fakt, że przed wielu laty wracałem po raz ostatni ze stacji Włoszczowa do Kielc pociągiem PKP zestawionym z ezt EN57. Wtedy nie było innych przewoźników na polskiej sieci. Było tylko PKP! Po latach też przywiózł mnie do Włoszczowy poczciwy Kibel ... może to ten sam, co sprzed wielu lat?

Znałem na stacji Włoszczowa prawie każdy kąt. Jednak czas robi swoje i wiele rzeczy zaciera się w pamięci, ale w sumie przez lata niewiele się tutaj zmieniło. Budynek dworca został niedawno odnowiony, ale co z tego, jak jest zamknięty. Pamiętam, jak była czynna kasa biletowa i otwarta poczekalnia. Jako, że stacja położona jest w lesie, w sporej odległości od centrum Włoszczowy, to dalej kursuje, jak dawniej komunikacja autobusowa wożąca pasażerów na trasie dworzec kolejowy - centrum Włoszczowy.








____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2019

 / zdjęcia z 27 lipca 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0