Ile powinien wynosić czas przejazdu koleją z Kielc do Warszawy? Myślę, że gdyby dbano o ósemkę w sposób systematyczny, to taka podróż z przystankami w Skarżysku, Radomiu i Warce powinna trwać w granicach 1 godziny i 40 minut.
Niestety, ale przez ostatnie 30 lat, a może więcej niewiele zrobiono dla ósemki. Na przykład ostatnia naprawa główna na odcinku Warka - Radom miała miejsce w latach 1974-1975 i była związana z elektryfikacją linii. W 2003 roku obniżono prędkość ze 100 km/godz na 80 km/godz.
W wyniku postępującej degradacji technicznej infrastruktury kolejowej doszło do tego, że na odcinku Warszawa - Radom z pociągów pasażerskim pozostały tylko kible KM. Na kilku odcinkach obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/godz (Dawidy, Iwiczna, przed Ustanówkiem, w okolicy Gośniewic, za mostem na Pilicy w okolicy Dobieszyna).
Jednak wszystko wskazuje na to, że w ciągu kilku najbliższych lat sytuacja na odcinku Warszawa - Radom ulegnie diametralnej poprawie ... ale będziemy musieli poczekać do 2017 roku.
W 2014 roku rusza wielki remont linii. Po zakończeniu robót pociągi będą jeździły po "ósemce" z prędkością do 160 km/godz.
Roboty remontowe i modernizacyjne, których inwestorem jest PLK będą prowadzone etapami:
- I ETAP:
- Modernizacja szlaku Warszawa Okęcie - Czachówek (w latach 2014-2015)
- Modernizacja szlaku Czachówek - Warka. (w latach 2014-2015)
- Remont i modernizacja stacji Radom (do 2015 roku)
- II ETAP: Szlak Warka - Radom będzie remontowany w latach 2015-2017 w ramach kolejnej unijnej perspektywie budżetowej na lata 2014-2020.
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2020
/ zdjęcia z 20 października 2013 roku /
0 komentarze