Szukaj na tym blogu

wtorek, 18 marca 2014

Remont kolejowej ósemki między Warszawą Okęcie a Radomiem potrwa do 2017 roku!

W Kielcach nie jest żadną nowiną, że dotarcie pociągiem z Kielc do Warszawy przypomina podróż krajoznawczo-turystyczna.  Nie dosyć, że czas przejazdu najszybszym pociągiem oscyluje w granicach 3,5 godziny, to jeszcze funduje się podróżnym zwiedzanie Dęblina.

Ile powinien wynosić czas przejazdu koleją z Kielc do Warszawy? Myślę, że gdyby dbano o ósemkę w sposób systematyczny, to taka podróż z przystankami w Skarżysku, Radomiu i Warce powinna trwać w granicach 1 godziny i 40 minut.

Niestety, ale przez ostatnie 30 lat, a może więcej niewiele zrobiono dla ósemki. Na przykład ostatnia naprawa główna na odcinku Warka - Radom miała miejsce w latach 1974-1975 i była związana z  elektryfikacją linii. W 2003 roku obniżono prędkość ze 100 km/godz na 80 km/godz. 


W wyniku postępującej degradacji technicznej infrastruktury kolejowej doszło do tego, że na odcinku Warszawa - Radom z pociągów pasażerskim pozostały tylko kible KM. Na kilku odcinkach obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/godz (Dawidy, Iwiczna, przed Ustanówkiem,  w okolicy Gośniewic, za mostem na Pilicy w okolicy Dobieszyna).
 

Jednak wszystko wskazuje na to, że w ciągu kilku najbliższych lat sytuacja na odcinku Warszawa - Radom ulegnie diametralnej poprawie ... ale będziemy musieli poczekać do 2017 roku. 

W 2014 roku rusza wielki remont linii. Po zakończeniu robót pociągi będą jeździły po "ósemce" z prędkością do 160 km/godz. 

Roboty remontowe i modernizacyjne, których inwestorem jest PLK będą prowadzone etapami:

  • I ETAP: 
  1. Modernizacja szlaku Warszawa Okęcie - Czachówek (w latach 2014-2015)
  2. Modernizacja szlaku Czachówek - Warka. (w latach 2014-2015)
  3. Remont i modernizacja stacji Radom (do 2015 roku)
  •  II ETAP: Szlak Warka - Radom będzie remontowany w latach 2015-2017 w ramach  kolejnej unijnej perspektywie budżetowej na lata 2014-2020.
Na razie to w dalszym ciągu plany. Czy zostaną zrealizowane? Musimy poczekać i wierzyć. Póki co jako ilustrację powyższego wpisu zapraszam do obejrzenia kolejnej porcji zdjęć ze stacji Radom. Miejmy nadzieję, że w 2015 roku nie poznamy tego miejsca.










Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2020
/ zdjęcia z 20 października 2013 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0