Szukaj na tym blogu

piątek, 14 marca 2014

Dworzec kolejowy Radom PKP po rewitalizacji / część II /

Nie wiem, czy nawet starsi mieszkańcy Kielc pamiętają wnętrza kieleckiego dworca zburzonego w 1966 roku i na ile można by je porównać z wnętrzami radomskiego dworca po rewitalizacji. 

Obecny remont radomskiego dworca nie był wszakże jedynym. W latach 1989-1992 dworzec poddany był gruntownej modernizacji.

Obecna rewitalizacja nie obyła się bez problemów. Remont miał zakończyć się w 10 miesięcy, a trwał ponad 2 lata! W trakcie robót PKP musiało zmienić wykonawcę. 

Roboty w czerwcu 2011 roku rozpoczęła firma  Mostostal Białystok, a zakończyła w lipcu 2013 roku firma SKB z Radomska. Całkowity koszt robót  zamknął się kwotą 13 mln zł netto.

W ramach rewitalizacji budynku dworca odnowiono elewację, wymieniono dach, okna, drzwi oraz  wszystkie instalacja, a dodatkowo założono monitoring. 

Zmodernizowano wszystkie pomieszczenia budynku, w tym poczekalnię i kasy oraz zamontowano windę.

Czy budynek dworca zachował swój pierwotny klimat? To już pozostawiam użytkownikom dworca do indywidualnej oceny ... ale ... nie jestem zwolennikiem montowania podwieszonych sufitów w zabytkowych budynkach. To w dużym stopniu psuje klimat tego miejsca.

W każdym razie jest czysto, marmurowo, a gdy przyjdą upały na pewno będzie panował w pomieszczeniach dworca przyjemny chłód.
______________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2020


















/  zdjęcia z 20 października 2013 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0