Szukaj na tym blogu

niedziela, 16 marca 2014

Stacja PKP Radom przed rewitalizacja

Stacja kolejowa Radom została oddana do użytku w 1885 roku wraz z uruchomieniem Iwangorodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej.

Obecnie przez stację Radom przebiegają trzy linie kolejowe:
  • Linia 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny
  • Linia 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom
  • Linia 26 Łuków – Radom
Najważniejsza z nich i kluczowa z punktu widzenia rozwoju Radomia jest linia kolejowa nr 8. Po torach Radom dzieli od Warszawy Centralnej niewiele ponad 100 km. Niestety, ale od wielu lat odcinek linii kolejowej między stolicą, a Radomiem popadał w ruinę. Widomym znakiem tej ruiny jest fakt, że po linii kolejowej nr 8 pomiędzy Radomiem, a Warszawą kursują tylko pociągi KM. Odcinek 100 km pokonują średnio w 2,5 godziny, co daje "oszałamiającą" średnią prędkość 40 km/h.

Pociągi IR i IC z Warszawy do Krakowa, Kielc i Radomia omijają ten odcinek i nadrabiając sporo drogi, jadąc przez Dęblin docierają do Radomia w czasie poniżej 2 godzin.

Plany rewitalizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa - Radom sięgają wiele lat wstecz. Zawsze coś stawało na przeszkodzie. Wszystko jednak wskazuje na to, że rok 2014 będzie przełomowy w tym względzie. 

Rewitalizacja linii oznacza również gruntowny remont i modernizację stacji kolejowej Radom.

O ile sam dworzec kolejowy Radom wygląda bardzo ładnie, to cała reszta pozostawia wiele do życzenia. Przetarg dotyczący rewitalizacji stacji Radom ma zostać rozstrzygnięty w marcu, a roboty mają ruszyć w lecie. W ramach tych robót zostaną przebudowane tory oraz tunel dla pieszych pod torami. Również na peronach wszystko ulegnie zmianom. Perony zostaną podwyższone i zostanie wykonane nowe zadaszenia. Powstanie też szereg elementów małej architektury. Przed robotami budowlanymi zostanie wykonany montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w obrębie Radomia.  

Jaki jest faktyczny stan robót związanych z montażem urządzeń SRK i  na jakim etapie jest przetarg na rewitalizację stacji Radom tego nie wiem.
_____________________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2020













/  zdjęcia z 20 października 2013 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0