Obecnie przez stację Radom przebiegają trzy linie kolejowe:
- Linia 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny
- Linia 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom
- Linia 26 Łuków – Radom
Pociągi IR i IC z Warszawy do Krakowa, Kielc i Radomia omijają ten odcinek i nadrabiając sporo drogi, jadąc przez Dęblin docierają do Radomia w czasie poniżej 2 godzin.
Plany rewitalizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa - Radom sięgają wiele lat wstecz. Zawsze coś stawało na przeszkodzie. Wszystko jednak wskazuje na to, że rok 2014 będzie przełomowy w tym względzie.
Rewitalizacja linii oznacza również gruntowny remont i modernizację stacji kolejowej Radom.
O ile sam dworzec kolejowy Radom wygląda bardzo ładnie, to cała reszta pozostawia wiele do życzenia. Przetarg dotyczący rewitalizacji stacji Radom ma zostać rozstrzygnięty w marcu, a roboty mają ruszyć w lecie. W ramach tych robót zostaną przebudowane tory oraz tunel dla pieszych pod torami. Również na peronach wszystko ulegnie zmianom. Perony zostaną podwyższone i zostanie wykonane nowe zadaszenia. Powstanie też szereg elementów małej architektury. Przed robotami budowlanymi zostanie wykonany montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w obrębie Radomia.
Jaki jest faktyczny stan robót związanych z montażem urządzeń SRK i na jakim etapie jest przetarg na rewitalizację stacji Radom tego nie wiem.
_____________________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2020
/ zdjęcia z 20 października 2013 roku /
0 komentarze