Zawróciłem i jadąc z drugiej strony torów, szerokim objazdem dotarłem na polne drogi, w bezpośredniej bliskości torów linii kolejowej nr 8. W tym miejscu (240 km) tory biegną bardzo wysokim, porośniętym gęstą roślinnością nasypem. Nagle, z gęstwiny nasypu wyłoniła się historyczna kolejowa budowla pochodząca z czasów, gdy budowano drogę żelazną Iwangorodzko - Dąbrowską. Na KM 240+802 znajduje się most kolejowy wybudowany w 1884 roku. Obecnie służy jako tunel do przejazdu pod torami, ale formalnie pod mostem znajduje się ciek suchy okresowy. Prawdopodobnie w przeszłości płynęły tędy jakieś wody, ale sądząc po stanie dna cieku było to bardzo dawno.

Po przejściu na drugą stronę nasypu znalazłem się w głębokim, ale szerokim jarze, którego drugi bok stanowi nasyp na którym biegnie tor LHS. W tym miejscu obie linie oddalone są od siebie o około 250 metrów. Pod torem LHS zauważyłem kolejny most, który można zobaczyć na jednym z poniższych zdjęć. Nie zdecydowałem się tam dojechać ze względu na brak drogi oraz bardzo bujną roślinność, która porasta dno jaru. Zamknięta zielona enklawa pomiędzy Ósemką, a LHS była jednym z celów mojej torowej wyprawy. Jednak na miejscu okazało się, że penetracja tego obszaru to zadanie zbyt czasochłonne.
Wróciłem na zachodnią stronę torów Ósemki i pojechałem po ściernisku, wzdłuż torów, w stronę pobliskiego lasu. Okazało się, że mimo braku drogi można bez trudu jechać po ściernisku. Nawierzchnia była wystarczająca mocna. Ponieważ dało radę jechać skrajem lasu, więc brnąłem dalej w nieznane, jadąc z prędkością około 10 km/godz. Zawsze przecież można się wycofać :)
______________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2020
/ zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /
0 komentarze