Szukaj na tym blogu

niedziela, 18 marca 2018

Na rozstaju polnych dróg pomiędzy Ósemką, a LHS

Po krótkiej wizycie na stacji wąskotorowej Jędrzejów Wąski wróciłem na trasę rowerowej eskapady wzdłuż linii kolejowej nr 8. Z Jędrzejowa do Sędziszowa był jeszcze spory kawał krętej drogi. Pierwszym celem był Potok, ale dojazd na ten przystanek kolejowy okazał się bardziej skomplikowany, niż początkowo planowałem. Z Jędrzejowa wyjechałem ulicą Przemysłową, z której skręciłem w ulicę Dygasińskiego. Asfaltowa ulica skończyła się, ale droga biegła dalej pomiędzy polami. Droga jest wąska i polna, ale bez trudu dojechałem do torów linii kolejowej nr 8. Jadąc wzdłuż torów dotarłem do rozstaju dróg na terenie wsi Skroniów.

Mogłem w tym miejscu wjechać na asfaltową szosę i jadąc łukiem dojechać od zachodu na teren przystanku kolejowego Potok, albo polną drogą jechać dalej wzdłuż torów i liczyć, że jakoś dotrę do drogi na Potok. Wybrałem wariant jazdy wzdłuż torów i po przejechaniu okołu 2 km dojechałem do polnej rogatki (przejazd kolejowy kat D w 235 km LK nr 8). Jak tylko zatrzymałem się, pojawił się na torze wagon motorowy EN81-003, który jako pociąg REGIO biegł z Sędziszowa do Kielc. Udało się zrobić kilka zdjęć i to była pierwsza dobra wiadomość na tamtą chwilę.

Droga polna kończy w tym miejscu swój bieg wzdłuż torów linii kolejowej nr 8. Można stąd odbić na zachód i przejeżdżając przez wspomnianą wyżej rogatkę, pojechać w kierunku zabudowań wiejskich i próbować dotrzeć od zachodu do przystanku Potok. Jednak polna droga biegnie dalej i ...ciasnym łukiem zawraca, biegnąc polami wzdłuż linii kolejowej nr 65 (LHS). I to była druga dobra wiadomość, bo właśnie w tym miejscu schodzą się drogi kolejowej Ósemki (236 km) i LHS (303 km).  Dla miłośników kolejnictwa to szczególne miejsce na kolejowej mapie województwa świętokrzyskiego.
cdn...












____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019

 / zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0