Między ulicą Kolberga, a peronem stacji Kielce Herbskie stały wagony samowyładowcze serii Tds i Tdds. Te 2-osiowe szutrówki z otwieranym dachem przeznaczone są głównie do przewozu nawozów sztucznych. Ogólnie rzecz ujmując przewozi się nimi materiały sypkie i granulowane, które są wrażliwych na zawilgocenie.
Co ciekawe, na większości z tych wagonów można było zobaczyć kartkę z dużym napisem "CZYSTY" i informacją o miejscu mycia wagonu. Kartki umieszczone były w skrzynce na listy przewozowe.
Wagony serii Tds i Tdds wyposażone są w jedno-segmentowe uchylne pokrycia dachowe. Otwarcie dachu odbywa się ręcznie z pomostu wagonu. Rozładunek
towaru następuje grawitacyjnie poprzez ręczne otwarcie
klap bocznych. Ładunek może być wysypany na jedną lub obie strony, z możliwością jego dozowania.
Wagony, które stały na stacji Kielce Herbskie należały do dwóch przewoźników. Wagony serii Tdds do Chemkol Sp. z o.o. Kędzierzyn-Koźle (stacja Bierawa - bocznica własna), a Tdds do słowackiej firmy EEWS spol. s r.o. z Trnavy (stacja Trnava).
Wagony serii Tdds to zmodernizowana szutrówka typu 204 V.
Podstawowe parametry:
masa własna: 12,5 Mg
pojemność ładunkowa: 25,5 m3
obciążenie max: 27,5 Mg (C)
Wagony serii Tds należące do EEWS zostały wyprodukowane w Popradzie przez zakłady Tatravagónka. Na wagonach można było zauważyć napis "mocznik", co świadczy, że wagony są użytkowane na terenie Polski do przewozu nawozów sztucznych.
Podstawowe parametry:
masa własna: 12,5 Mg
pojemność ładunkowa: 38,0 m3
obciążenie max: 27,0 Mg (C)
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2019
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2019
/ zdjęcia z 28 lipca 2018 roku /
Wagon serii Tds to konstrukcja francuska. Takie wagony eksploatowały SNCF, SNCB i DR (dla DR powstały w zakładach Arbel Douai)
OdpowiedzUsuń