Szukaj na tym blogu

środa, 5 grudnia 2018

Z Knapówki do Psar wzdłuż CMK

Praktycznie na całej długości Centralnej Magistrali Kolejowej, równolegle do torów, biegnie droga techniczna. Nie inaczej jest na odcinku CMK, biegnącym na terenie województwa Świętokrzyskiego. W maju tego roku wybrałem się na rowerową wyprawę wzdłuż torów CMK, pomiędzy Knapówką, a Psarami. Pierwszy, niewielki odcinek,  przejechałem w okolicy Knapówki. Kolejny, znacznie dłuższy, pomiędzy Seceminem, a  Psarami.


Jadąc z Knapówki drogą wojewódzką 786 dojechałem do Secemina. W okolicy stacji benzynowej skręciłem w kierunku torów CMK. Po przejechaniu około 200 metrów, dotarłem do drogi technicznej, biegnącej wzdłuż torów CMK. Droga techniczna biegnie w odległości około 20 metrów od torowiska. Nie jest to droga o jednolitej nawierzchni, ani tej samej szerokości. Spotkamy tutaj odcinku asfaltowe, szutrowe oraz z płyt drogowych betonowych, a nawet fragmenty polnych dróg. 

Dla rowerowej jazdy to wyborna nawierzchnia. Bez problemu dojechałem do terenu stacji Psary. W trakcie przejazdu zatrzymałem się w kilku miejscach, głównie na wiaduktach drogowych, wybudowanych nad torami CMK. Odcinek CMK Knapówka - Psary to prosty odcinek toru. Dopiero przed stacją Psary przechodzi w łagodny łuk.

Ruch pociągów na CMK trochę mnie rozczarował. W sumie na odcinku Secemin - Psary udało się sfotografować tylko dwa pociągi IC, prowadzone przez lokomotywy EP07-1053 i EP09-037 oraz jeden pociąg EIP (ED250-018).

W rejonie północnej głowicy stacji Psary, nad torami CMK, rozpostarty jest wiadukt drogowy w drodze wojewódzkiej 795.  Wjechałem na wiadukt, aby zrobić kilka zdjęć. To były jedyne fotografie stacji Psary, jakie udało mi się zrobić w tym dniu. Teren stacji Psary jest na tyle duży, ale przede wszystkim interesujący (rozjazdy!), że potrzeba przynajmniej godziny czasu, aby to wszystko obejrzeć. Po przybyciu do Psar okazało, że aby zdążyć na powrotny pociąg z Włoszczowy do Kielc, muszę jak najszybciej wracać. Po zrobieniu kilku zdjęć, wsiadłem na rower i pojechałem przez Secemin i Czarncę do Włoszczowy. 













____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019
  / zdjęcia z 5 maja 2018 roku /

1 komentarze

  1. pociąg do kolei9 grudnia 2018 23:59

    Praktycznie wzdłuż całej CMK można przejść lub przejechać jednośladem. Większość trasy biegnie po terenach oddalonych od dużych miast i z tego powodu zbyt wielu miłośników fotografii kolejowej tutaj nie spotkacie, o ile kogokolwiek spotkacie

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0