Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 listopada 2016

ET41-017 ostro pod górę na linii kolejowej nr 73

Lokomotywa ET41-017 to Jamnik z najniższym numerem, jaki do tej pory przybył do Kolejowych Kielc. 

ET41-017 ciągnącą węglarki z pospółką spotkałem na 2 kilometrze linii kolejowej nr 73. Pociąg jechał ze stacji Sitkówka Nowiny w stronę Włoszczowic i zapewne gdzieś dalej linią kolejową nr 70. 

Ruch pociągów towarowych na linii kolejowej nr 73 jest coraz większy. W tym roku udało mi się tutaj spotkać kilka pociągów oraz samotnych lokomotyw. Nie oznacza to, że spotkanie z pociągiem na LK 73 jest zdarzeniem pewnym. 

Zdjęcia jadącego ostro pod górę pociągu zrobiłem z wiaduktu drogowego rozpostartego nad torami LK 73 w miejscowości Kowala. Chyba jeszcze rzadszym zdarzeniem jest spotkanie w tym miejscu miłośnika fotografii kolejowej. Jak potem zobaczyłem na zdjęciach maszynista był wyraźnie zainteresowany tym co robię. Sokole oko maszynisty musiało zauważyć mnie ze sporej odległości. Zapewne nie spodziewał się, że w tak odludne miejsce trafi jakiś trainspotter.

Lokomotywa ET41-017 od czasu opuszczenia fabryki HCP w Poznaniu w 1978 roku, aż do 2011 roku była związana z regionem świętokrzyskim. Depo Skarżysko Kamienna było dla tej lokomotywy miejscem stałego przydziału przez 33 lata.

W 1980 roku nastąpiła zamiana członów pomiędzy lokomotywami ET41-017, ET41-006 i ET41-005. Człon ET41-006A został zamontowany w miejsce ET41-017B, a ET41-017B w miejsce ET41-006B. Człon ET41-006B został zamontowany w miejsce ET41-005A, a ET41-005A w miejsce ET41-006A. Jaki był powód zamian członów pomiędzy tymi trzema Jamnikami? Dobre pytanie, na które odpowiedzi nie udało mi się ustalić.







/ zdjęcia z 1 lipca 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0