Szukaj na tym blogu

piątek, 25 listopada 2016

ET41-044 z transportem węgla z Bogdanki dla elektrowni w Połańcu

Na stacji Sitkówka Nowiny stał pociąg węglarek załadowanych miałem węglowym. Na czele pociągu z opuszczonymi patykami stała lokomotywa ET41-044. Widok wielu węglarek z napisem "Lubelski Węgiel Bogdanka" nie pozostawiał wątpliwości dokąd ten pociąg zdąża, tym bardziej, że lokomotywa zwrócona była w kierunku południowym. To  transport paliwa do elektrowni w Połańcu.

Ponieważ wracałem z kierunku na który pociąg zdążał, więc nie było już okazji, aby zrobić foty na linii kolejowej nr 73.

Lokomotywę ET41-044 spotkałem jakiś czas temu, gdy stała na stacji Kielce Herbskie, a potem biegła razem z ET41-122 linią kolejową nr 8 w kierunku Skarżyska Kamiennej. 

ET41-044, jak wszystkie Jamniki została wyprodukowana przez HCP w Poznaniu. Opuściła fabrykę 27 listopada 1978 roku. Z lokomotywą ET41-044 związany jest wypadek kolejowy pociągu, który miał miejsce nie tak dawno, bo 4 kwietnia 2015 roku. Co ciekawe, to zdarzenie ma też związek ze stacją Sitkówka Nowiny. W tym dniu lokomotywa ET41-044 prowadziła pociąg towarowy TME 214022 relacji Sitkówka Nowiny - Łódź Chojny. Tuż przed stacją końcową nastąpiło rozerwania się składu pociągu, co spowodowało zablokowanie na dłuższy czas szlaku Łódź Widzew - Łódź Chojny. 






/ zdjęcia z 1 lipca 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0