Szukaj na tym blogu

czwartek, 3 listopada 2016

Manewry kolejowe w południowej głowicy stacji Kielce: EN63A-005

Praktycznie każdy pociąg osobowy przyjeżdżający z kierunku stacji Sitkówka Nowiny i kończący bieg na stacji Kielce manewruje później na torowisku w południowej głowicy stacji Kielce. Dotyczy to przede wszystkim elektrycznych zespołów trakcyjnych i wagonów motorowych obsługujących pociągi REGIO. Tylko w ten sposób składy mogą przemieścić się na inny tor stacji lub na tory postojowe.

Od czasu do czasu można tutaj zobaczyć samotne lokomotywy, które przyprowadziły pociągi osobowe z Lublina lub Wrocławia. Układ torowiska na stacji Kielce jest taki, że lokomotywa musi dokonać oblot składu pociągu, aby kontynuować jazdę z wagonami z Wrocławia do Lublina lub w odwrotnym kierunku.

Przemieszczanie się składów lub lokomotyw na tory w południowej głowicy stacji Kielce zawsze związane jest z krótszym lub dłuższym postojem pociągu w tym miejscu. Ponieważ nie ma żadnych przeszkód w dostępie do torowiska od strony ulicy Mielczarskiego, więc jest to całkiem przyzwoita kolejowa miejscówka. 

Warto w tym miejscu wspomnieć, że podobne prace manewrowe odbywają się na torowisku w północnej głowicy stacji Kielce. W przypadku oblotu składu pociągu lokomotywa musi dokonać podobnych manewrów w południowej i północnej głowicy stacji, aby zmienić kierunek jazdy pociągu.

Na poniższych zdjęciach można zobaczyć ezt EN63A-005, który manewruje w południowej głowicy stacji Kielce w celu przejazdu na tory postojowe stacji.







/  zdjęcia z 29 czerwca 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0